Nye produkter på rammeavtale med NAV

Nye produkter på rammeavtale med NAV

NAV Hjelpemiddelsentral har tildelt Funksjonsutstyr to delkontrakter i den nye rammeavtalen for hygienehjelpemidler, med oppstart 1. september 2025. Avtalen omfatter følgende:

Delkontrakt 14: Veggmontert stellebord

AddLife Vario stellebord er utviklet for å gi en stødig og sikker plattform ved omkledning, vask og stell av både barn og voksne. Det leveres i fem ulike lengder, komplett med madrass, belte og sengehest.

Delkontrakt 15: Badekar

AddLife badekar med høyderegulering er utviklet for å forebygge belastningsskader, laget i solide, hygieniske materialer og leveres komplett med alt nødvendig utstyr.

Hva er en rammeavtale og hvordan søker man om hjelpemidler?

En rammeavtale er en avtale mellom NAV og ulike leverandører om levering av bestemte produkter eller tjenester over en avtalt periode. Rammeavtalen sikrer at hjelpemidler som omfattes av avtalen, er kvalitetssikret og tilgjengelige for brukere over hele landet.

For å kunne søke om et hjelpemiddel, må man ha en varig (over to år) og vesentlig redusert funksjonsevne. Søknad om hjelpemiddel sendes vanligvis i samarbeid med en ergoterapeut, fysioterapeut eller annet fagpersonell i kommunen. Søknaden vurderes av NAV Hjelpemiddelsentral, som tar stilling til behovet og om løsningen er egnet. Når et hjelpemiddel innvilges, leveres det fra en av de leverandørene som har rammeavtale på det aktuelle produktet.

Slik går du frem for å søke:

Ta kontakt med ergoterapeut i din kommune  
Terapeuten kan vurdere behovet og gi råd om aktuelle løsninger. Finnes det ikke ergoterapeut i din kommune, kan du ta kontakt med en fysioterapeut eller fastlegen din.

Søknad sendes til NAV Hjelpemiddelsentral 
Terapeuten fyller ut og sender inn søknaden, basert på behovet og løsningen dere sammen har kommet frem til.

Vedtak og levering 
Dersom søknaden godkjennes vil vi som leverandør motta en bestilling fra sentralen. Vi gjennomfører deretter befaring og montering av utstyret etter avtale.